Головна > Все новости > Как создать сильную команду: 5 главных принципов | UBR.ua

Как создать сильную команду: 5 главных принципов | UBR.ua

Сильных результатов можно добиться, если есть слаженность, творчество и командная работа. В своей колонке основатель консалтинговой компании Visotsky Consulting Александр Высоцкий рассказывает о пяти основных принципах, которые помогут создать сильную, мощную и вдохновленную команду. Эта информация будет полезна руководителям, которые видят, что в их команде каждый “сам за себя” (текст приводится на языке оригинала)

Принцип №1

Сильна команда складається із сильних гравців. Коли ми беремо в сильний колектив слабкого співробітника, всі колеги починають від цього страждати. Якщо розробник сайту не написав функціонал кнопки на сайті – клієнт не потрапив у воронку компанії, відділ маркетингу не зміг передати його продавцям. Через це не відбувся продаж продукту, компанія не отримала дохід і не може інвестувати його у розвиток.

Як впровадити

Ви наймаєте співробітника, він працює кілька місяців – а потім з’ясовується, що ця людина “не ваша”. Для компанії помилка в наймі навіть junior-спеціаліста надто дорога. Щоб захистити себе від ризиків, компанії необхідно грамотно вибудовувати випробувальний термін. Тестовий тиждень (тестовий період) – попередня частина випробувального терміну. Попри назву, етап найчастіше триває набагато менше, достатньо може бути і кількох днів.

В моїй компанії він для деяких кандидатів закінчується за кілька годин. Саме на тестовому тижні можна перевірити, чи кандидат відповідає вимогам, які важливі для посади. Але завдання, які ви йому даєте, не повинні бути складними та важливими. Адже людина поки що не знає вашої специфіки та продукту. Потрібно, щоб це були реальні завдання, які можуть принести компанії користь, хоч і мінімальну.

Принцип №2

У команди завжди є мета. Щоб група людей діяла як команда, вона має знати мету. Заради чого вся ця гра? У спорті це просто. Наприклад, потрібно забити більше м’ячів у ворота супротивника, щоб виграти матч. У бізнесі цілі різноманітніші, але команда завжди повинна їх знати.

Як впровадити

Керівнику необхідно не лише сформулювати мету, а й постійно нагадувати про неї. У будь-якій роботі трапляються невдачі, відбуваються складнощі, і вони відвертають увагу людей. Тому не забувайте просувати мету, заради якої ваша команда зібралася разом.

Для цього у вас є інструменти: наради та збори персоналу. Коли ви схвалюєте плани та завдання на наступний звітний період, не забувайте нагадувати, навіщо все це робиться. Ціль – і є те саме “навіщо”.

Принцип №3

Кожен гравець знає свою роль. Кожен співробітник повинен знати свою сферу відповідальності, а також ті функції, які закривають його колеги. Тільки в цьому випадку можна “давати пас”, взаємодіяти. Візьміть будь-який командний вид спорту – всі знають свої позиції, і у команди найвищі очікування щодо функцій гравців. Бувають компанії, де всі роблять все. Але так неможливо досягти командної роботи, адже вона передбачає злагодженість.

Як впровадити

Для злагодженості потрібне розуміння, хто за що відповідає. Для цього ми розробляємо функціональну організаційну структуру (оргсхему) компанії або підрозділу. Ділюсь з вами організаційною структурою підрозділу, який відповідає за наш IT-продукт – платформу з автоматизації інструментів управління. Якщо у інших співробітників є питання (стосовно якості, нюансів для продажів та просування), вони знають, до кого звернутися. На оргсхемі вказуємо цінний кінцевий продукт кожної секції.

Як не треба робити

Але, намагаючись краще організувати роботу, керівники роблять поширену помилку. Часто вони навантажують себе, намагаючись тягнути багато функцій одразу. А решта учасників гри перетворюється на глядачів і радісно аплодує, коли у боса все виходить.

Але коли одна людина згинається під вантажем відповідальності – це не командна робота. Справжній лідер забезпечує підлеглих роботою та стежить за її виконанням. Щоб це зробити, необхідно розробити функціональну оргструктуру. Досягти, щоб підлеглі зрозуміли свої галузі відповідальності та принципи взаємодії з іншими. Далі потрібно буде стежити за рівнем продуктивності співробітників, щоб не допускати слабких гравців до команди.

Принцип №4

Писані та неписані правила. Це кодекс, який визначає, що допустимо в команді, а що – ні, які у нас стосунки, взаємодія один з одним і таке інше. Не думайте, що команда створить його сама собою. Це має зробити сильний лідер. Знову ж таки, згадайте футбол. Правила гри описані сторіччями. А тактику гри задає тренер. Також у бізнесі: загальні правила диктує ринок, а тактику задає власник. Звичайно, деякі не люблять інструкції, регламенти та документи. Але без основних принципів, зафіксованих на папері, створити команду неможливо.

Як впровадити

У мене в компанії є “Кодекс Члена Команди”. Колись я описав основні принципи, які характерні для співробітників Visotsky Consulting. Я описав їх тому, що вони не є звичайними, загальноприйнятими. Кожному новачкові, який до нас потрапляє, треба з ним погодитись чи не погодитись.

Наприклад, одне з правил у тому, що всі співробітники, незалежно від того, на якій посаді перебувають, постійно навчаються. Так роблять усі, починаючи від мене, засновника, і до звичайного співробітника.

Принцип №5

Команда не може працювати без капітана. У команди має бути керівник. Я згадував, що має бути людина, відповідальна за постановку цілей, розподіл ролей, показники продуктивності. І все це робота керівника. На чолі успішної команди завжди стоїть усвідомлений та компетентний керівник, який знає, що робить.

Як впровадити

Найголовніша якість керівника – здатність впливати. Ця здатність починається із позитивного ставлення до людей. Успішним керівником не може стати людина, яка бачить у людях лише недоліки та не помічає таланти. Тільки за допомогою здібностей можна виконувати обов’язки, а недоліки – причина помилок. Тому керівник, який не фокусується на здібностях підлеглих, не може виконувати свою роботу. Так, рожеві окуляри теж призводять до проблем, а тому потрібний здоровий баланс.

Важливо для керівника та бажання впливати на дії людей. Часто говорять про те, що колишні військові – хороші керівники. Справа в тому, що служба у збройних силах привчає людину до того, що вона має право віддавати накази та добиватися виконання.

Як розвивати

Жодні адміністративні інструменти не допоможуть, якщо в глибині душі керівник вважає, що впливати на людей і вимагати це погано. Необхідно змінювати думку і вчитися віддавати накази. Не просити, не вмовляти, а просто вказувати підлеглим, що має бути виконано.

Висновок

Щоб сформувати сильну команду, вам потрібні здібні працівники. Некомпетентні люди, які не готові вчитися, тягнуть усіх на дно. Щоби співробітники не просто ходили на роботу, у них має бути мета. Поставити її – завдання засновника. Також команди не вийде у компанії, де немає чіткого розподілу функцій. Найкращий вихід – створити функціональну оргструктуру. Крім того, для формування корпоративної культури, у компанії мають бути розумні правила. Для нас це “Кодекс Члена Команди”.

Головне, за побудову сильної команди відповідальний керівник. Він має бути капітаном, який рухає судно у правильному напрямку. І тільки в цьому випадку команда існуватиме тривалий час, постійно зростатиме та розвиватиметься.